Ako na domácu pedikúru

Každý deň sa staráte o vlasy. Po sprchovaní hydratujete celé telo. Každý večer si pleť vyčistíte a nanesiete hydratačný krém, ale staráte sa takto aj o svoje nohy? Nepravidelná starostlivosť o chodidlá spôsobuje stvrdnutie a zhrubnutie kože a popraskané päty.

Starostlivosť o nohy

Nohy, najmä chodidlá nedostávajú takú pozornosť, akú by si zaslúžili. Nosia vás celý deň mestom, prácou, školou. Čo keby si jedného dňa povedali dosť? Presne tak by ste to urobili vy. Vykašľali by ste sa na priateľov, ktorý na vás zabúdajú a nevenujú sa vám.

Nohy

Svrbenie, pálenie, bolesť. Predíďte tomu, kým nie je neskoro. Správna a pravidelná starostlivosť o chodidlá zaistí nie len pôvabný vzhľad, ale hlavne zdravie nôh. Neodkladajte to. Čím dlhšie budete čakať, tým tvrdšia práca vás čaká.

Stvrdnutá, zhrubnutá koža a popraskané päty

Nepravidelná starostlivosť o chodidlá je príčinou stvrdnutej a zhrubnutej kože a popraskaných piet. Nielenže takéto chodidlá po estetickej stránke nevyzerajú dobre, ale praskliny môžu spôsobiť bolesť. Podobne aj nesprávny výber obuvi vedie k opuchom, kŕčom, otlakom a problémom s palcami, ktorých liečba trvá aj niekoľko týždňov.

3 kroky ku krásnym chodidlám

Popraskané pätyDopracovať sa k dokonalým chodidlám je jednoduché, ale vyžaduje si váš čas. Dôležité je, aby starostlivosť o nohy bola pravidelná. Venujte pozornosť svojim chodidlám počas celého roka, nie len v lete.

1. Chôdza na boso

Kedy ste si naposledy vyzuli topánky a naboso sa prešli po parku, lúke, trávniku...? Možno to bolo naposledy, keď ste boli ešte deti. Nie nadarmo sa hovorí, že deti vedia, čo robia. Skúste to aj vy. Užívajte si pocit slobody a voľnosti. Vaše chodidlá budú konečne dýchať!

2. Pedikúra

Nájdite si čas pre seba a urobte si pedikúru. Je už len na vás či si vyberiete špecializované centrum, kde sa o vás postarajú alebo to vyskúšate sami. Pri domácej pedikúre môžete zažiť kopec zábavy! Pozvite kamarátky a dámska jazda sa môže začať.

Ako na domácu pedikúru

Začnite voňavým kúpeľom nôh. Pridajte do vody ľubovoľný esenciálny olej. Vynikajúci je napríklad levanduľový, pretože uvoľňuje svalové kŕče, ktoré sú typické po dlhom dni strávenom v  topánkach. Po kúpeli bude pokožka mäkšia, krásne prevoňaná a pripravená na ďalší krok.

Na miesta s drsnou a zhrubnutou pokožkou použite brúsku na päty alebo pilník s brúsnym papierom. Brúska na päty je praktickejšia, ľahšie sa s ňou zaobchádza a jednoduchšie sa dostanete na všetky potrebné miesta. Je ekologickejšia, batérie sa dajú nabiť, čiže neprodukujete žiadny odpad.

Nezabudnite na nechty. Odstráňte starý lak a pokračujte zastrihaním nechtov. Nezabudnite tvar nechtu doladiť pilníkom. Nechtovú kožičku jemne zatlačte, potrite okolie nechtu a nechtového lôžka olejom. Vyskúšajte napríklad mandľový, ktorý je skvelý na suchú pleť.

A na záver nezabudnite na hydratáciu. Vyberte si krém, ktorého konzistencia a vôňa vám najviac vyhovuje a vmasírujte ho do pokožky. Chodidlá sa vám odvďačia krásne hebkou pokožkou a príjemným pocitom.

Brúska na päty
Nemáte čas na vykonanie všetkých krokov? Ďalší dôvod, prečo použiť Elektrickú brúsku na päty. Rotačná hlavica s diamantovými kryštálikmi brúsi tvrdú kožu jemne, ale efektívne. Elektrickú brúsku na päty môžete používať na baterky alebo ju zapojiť do siete.

3. Strečing

Cvičenie chodidlami na uvoľnenieÁno, čítate dobre. Po dlhom náročnom dni je cvičenie pre nohy úľavou. Spočiatku sa to tak nemusí javiť, ale pravidelný strečing uvoľňuje boľavé a unavené nohy. Venujte mu aspoň 10 minút denne.

Jednoduché cviky na večer

  1. Posaďte sa na stoličku a zatnite prsty na nohách ako keď chcete zatnúť ruky do pästí. Stískajte niekoľko sekúnd a povoľte.
  2. Krúženie nohou v členku. Urobte niekoľko krúživých pohybov doprava a potom doľava.
  3. Ak vás zachváti nepríjemná bolesť chodidiel, zoberte si loptičku alebo zrolovanú ponožku a prejdite po nej niekoľkokrát nohou.

Doprajte svojim chodidlám úľavu, akú si zaslúžia. Pravidelná starostlivosť o nohy počas celého roka by mala byť samozrejmosťou.