Novoročné predsavzatia

Obdobie, kedy sa lúčime so starým rokom a prichádza nový rok nám dáva pocit, že všetko je možné, všetko sa dá ľahko zmeniť a vždy môžeme začať od začiatku a všetko zlé zahodiť za hlavu. Takmer 70% ľudí si dáva novoročné predsavzatia, no len málokto ich aj dokáže dodržať dlhšie ako mesiac.

Novoročné predsavzatiaPredtým, ako vyslovíte novoročné predsavzatia, si dôkladne premyslite, či ho plánujete skutočne dodržať alebo či ide len o každoročný výkrik do prázdna. Ak ste rozhodnutí, že si novoročné predsavzatie dáte, prečítajte si niekoľko typov a rád, ako nezlyhať a mať so seba celoročne dobrý pocit.

Uvažujte reálne

Ak si naložíte na plecia viac, ako dokážete uniesť, už pri prvej prekážke to vzdáte. Musíte byť skutočne presvedčení, že práve toto je tá zmena, ktorú chcete a ktorá pomôže zlepšiť váš život.

Čím viac novoročných predsavzatí budete mať, tým ťažšie ich budete plniť. Namiesto 15 cieľov si stanovte 2 alebo 3, ktoré sú pre vás najdôležitejšie a o ktorých viete, že sa budete snažiť ich dodržiavať.

Stanovte si konkrétne ciele

Definujte svoje ciele čo najkonkrétnejšie. Namiesto „Tento rok schudnem!“ si povedzte „Do leta zhodím presne toľko kíl, aby som mohla nosiť veľkosť M“. Kúpte si pekné tričko alebo plavky veľkosti M, ktoré Vašu túžbu a motiváciu ešte posilnia.

Ak si poviete tento rok prestanem fajčiť, máte 12 mesiacov na to, aby ste s tým skoncovali. A nájsť akúkoľvek výhovorku, prečo toto nie je ten správny moment, je to najjednoduchšie. Skúste si stanoviť obdobie, do ktorého prestanete fajčiť alebo počet cigariet, na ktoré svoj zlozvyk obmedzíte.

„Menej je viac a pomaly ďalej zájdeš“

Ak už máte stanovený konkrétny cieľ, rozdeľte si ho na menšie, znesiteľnejšie etapy. Po úspešnom dosiahnutí jednotlivých etáp, budete mať so seba nie len dobrý pocit, ale aj motiváciu pokračovať ďalej.

Nezabudnite všetko vopred plánovať

Ak máte svoj cieľ rozdelený do niekoľkých etáp, nemal by byť pre vás problém všetko si naplánovať a prispôsobiť tomu váš voľný a pracovný čas. Ideálne je, ak si všetko, čo musíte urobiť pre dosiahnutie predsavzatia, zapíšete do diára na konkrétny deň a čas. (Každý pondelok, stredu a piatok nepôjdem z práce autobusom, ale pešo. V nedeľu pôjdem na hodinovú prechádzku.)

Informácie sú podstatné

Predtým, ako sa s nadšením pustite do plnenia svojho predsavzatia si o danom probléme niečo preštudujte. Vyhnete sa tak najčastejším chybám alebo nájdete triky a rady ako si dosiahnutie vášho cieľa uľahčiť.

Pravidlo 21-krát

Ak niečo urobíte 21-krát po sebe, váš mozog to začne považovať za rutinu. Ak sa rozhodnete, že namiesto vstávania o desiatej začnete vstávať o ôsmej, 21-krát to vášmu mozgu pripadá ako niečo nové a musíte sa prinútiť vstať a vykotúľať z postele. Dvadsiatydruhýkrát to už je automatické. Takže stačia tri týždne na to, aby ste si osvojili nový, najlepšie pozitívny, návyk.

Myslite pozitívne a verte si

Od nového roka prestanem fajčiť

Nepodceňujte silu mysle. Vyhýbajte sa akýmkoľvek negativizmom a pochybnostiam. Vylúčte zo svojho slovníka slova ako neviem, nemám čas, to sa nedá .... Ak neviete ako ďalej, opýtajte sa, vyhľadajte radu odborníka alebo požiadajte o radu na diskusnom fóre. Možno niekto práve prekonal ten istý problém. Všetko čo si zaumienite, môžete dosiahnuť.

Občasné zlyhanie je povolené

Zlyhať môže každý. Priznajte si prehru, nájdite dôvod prečo došlo k zlyhaniu a pokračujte ďalej. Neberte chvíľkovú slabosť za totálne zlyhanie a nikdy sa nevzdávajte. Nikto nie je dokonalý a každému sa to občas môže stať. Aj keď spadnete z bicykla, nasadnete naspäť a veziete sa ďalej.

Povedzte o svojom predsavzatí známym

O svojom predsavzatí povedzte rodine, priateľom alebo kolegom v práci. Okrem toho, že vás podporia, vytvárate si u druhých akýsi záväzok: nemôžete prestať po prvom týždni, pretože už o tom všetci vedia a určite by si vás doberali. Ak však vydržíte a svoje predsavzatie splníte, získate rešpekt a sebadôveru.

Vizualizácia naplneného cieľa

Predstavujte si, ako to bude vyzerať, keď sa Vaše predsavzatie naplní. Viete si predstaviť ako by ste vyzerali keby ste schudli 10kg alebo ako by vyzeral váš deň bez cigarety? Ak si naplnenie svojho cieľu neviete vizuálne predstaviť, pravdepodobne sa vám nepodarí tento cieľ dosiahnuť.

Najčastejšie novoročné predsavzatia:

  1. Schudnem.Od nového roka začínam chudnuť
  2. Prestanem fajčiť.
  3. Budem pravidelne cvičiť / začnem behať.
  4. Nájdem si lepšiu prácu.
  5. Začnem jesť zdravo.
  6. Prestanem míňať toľko peňazí.
  7. Naučím sa / Zdokonalím sa v cudzom jazyku.
  8. Nájdem si viac času pre priateľov a rodinu.

Aké je Vaše novoročné predsavzatie?