Fatálne mýty o chudnutí

Rozhodli ste sa v novom roku zlepšiť svoju životosprávu a schudnúť? V tom prípade ste určite pri hľadaní informácií ako najefektívnejšie zhodiť narazili na mnoho "zaručených" rád, poloprávd a nezmyslov, ktoré sú všeobecne rozšírené. Pozrime sa preto na tie najčastejšie "zaručené" rady a načerpajme pravdivé informácie. Spolu s odborníkmi z Inštitútu redukcie a prevencie nadváhy Kompliment.

Prvý mýtus: Čím viac ovocia, tým lepšie

 Mnohí máme už odmalička zafixované, že ovocie je zdravé a máme ho jesť čo najviac. Katarína Skybová z Inštitútu Kompliment k tomu hovorí: "Ovocie je samozrejme dôležitou súčasťou zdravého jedálnička, ale mali by sme si strážiť nielen jeho množstvo, ale aj druh ovocia a tiež stupeň zrelosti, najmä ak sa snažíme schudnúť.

Jablko na brušku

Pri redukčnej diéte je vhodné príjem ovocia kontrolovať tak, aby neprekračoval 150 až 200 gramov denne. Ovocné dni vôbec nie sú vhodné. "Vyhýbať by sme sa mali ovocia prezretého, konzervovaného a sušeného, pretože obsahuje vyšší podiel jednoduchých sacharidov. Tie by mali v redukčnom jedálničku tvoriť iba 5% z celkového množstva prijatých sacharidov.

Slimming SkinCare na chudnutie

Slimming SkinCare na celulitídu Vyskúšajte ultrazvukový prístroj proti celulitíde, teraz pre domáce použitie s darčekom - gélom proti celulitíde. Pomocou ultrazvukových vĺn vám Slimming SkinCare 6v1 tukové bunky bezbolestne rozbije a celulitídu vyhladí. Ultrazvuk rozkmitá povrchovú membránu tukových buniek, čím v nich rozkmitá vodu, bunka následne praskne a jej vnútro sa preleje do medzibunkového priestoru. Lymfatický systém ju tak odvedie preč z organizmu.

Druhý mýtus: Pri chudnutí musíme vynechať pečivo

 Iste ste sa stretli s diétami, ktoré radia vynechať pečivo. Čo je na tom pravdy? "Vylúčenie chleba a pečiva z jedálnička v období chudnutia nemá svoje opodstatnenie, aj keď to niektoré diéty radia. Vhodný je chlieb a pekárenské výrobky, ktoré majú priaznivý obsah energie i vysokú biologickú hodnotu a dokážu dobre zasýtiť. Chlieb a pečivo by mali byť každodennou a pravidelnou súčasťou redukčného jedálnička bez výčitiek svedomia." hovorí Katarína Skybová.

Chlieb

Ideálny je chlieb alebo pečivo na raňajky a desiatu, pre ženy jedna porcia (50 - 60 gramov podľa druhu, čo zodpovedá krajcu chleba, celozrnnému rožku alebo kaiserke), pre mužov až dve porcie. Pekárske výrobky dodajú energiu pre aktívnu fázu dňa. "Ako posledné jedlo dňa však pečivo pri znižovaní hmotnosti neodporúčame, najmä nie v začiatkoch redukčnej diéty. Navečer nám najlepšiu službu urobí kombinácia bielkoviny so zeleninou."

Tretí mýtus: Ryžové chlebíčky a ďalšie extrudované potraviny sú diétne

Ryžové chlebíčky I keď chlieb a pečivo sú pre redukciu váhy vhodné, iné je to s trvanlivými potravinami typu knäckebrot, ryžové chlebíčky, burizóny, cornflakes alebo raňajkové cereálie. Tieto potraviny obsahujú málo vody, preto je v nich energia viac koncentrovaná (okolo 1500 kilojoulov a viac na 100 gramov) a majú tiež vysoký glykemický index. "Jeden kúsok je ľahučký a pôsobí, ako by sme nič nejedli, preto málokomu postačí len pár plátkov so zodpovedajúcim množstvom energie.

"Práve pre tento nízky sýtiaci efekt a vysoký glykemický index knäckebrot a ryžové chlebíčky nie sú vhodné nielen pri redukcii, ale ani pri udržiavaní hmotnosti," hovorí Katarína Skybová. Glykemický index ryžového chleba je dokonca vyšší ako má čokoláda. Tieto potraviny sú preto skôr vhodné na rýchle doplnenie energie po namáhavom tréningu u športovcov alebo po náročnej fyzickej práci