Detoxikácia organizmu

Žena so zeleninouNaši predkovia vedeli, čo robia, keď po období Vianoc, fašiangových zábav a plesov zaviedli pôst. Nie každý myslí v tom čase na správnu životosprávu. Očistná kúra po sezóne prejedania má opodstatnenie aj preto, že ide o tzv. pochrípkové obdobie - človek býva unavený a bez energie. Ďalším dôvodom úpravy jedálnička je aj blížiaca sa (hoci veľmi pomaličky) sezóna postupného vyzliekania kabáta, saka ... až do plaviek.

Jarná očista tela

Očistná kúra nie je len prostriedok na zníženie hmotnosti, ale aj prevenciou pred civilizačnými chorobami, zvyšuje imunitu i celkovú kondíciu. Ak ste sa pre očistnú kúru rozhodli, mali by príznaky chrípky alebo iných ochorení dýchacích ciest už doznieť.

Slimming SkinCare 6v1 nie len na chudnutie

Slimming SkinCare Vyskúšajte ultrazvukový prístroj nie len proti celulitíde. Pomocou ultrazvukových vĺn vám Slimming SkinCare 6v1 tukové bunky bezbolestne rozbije a celulitídu vyhladí. Ultrazvuk rozkmitá povrchovú membránu tukových buniek, čím v nich rozkmitá vodu, bunka následne praskne a jej vnútro sa preleje do medzibunkového priestoru. Lymfatický systém ju tak odvedie preč z organizmu.

Ako na jarnú očistu tela

"K zásadám správneho stravovania samozrejme patrí konzumácia čerstvého ovocia a zeleniny, mliečnych výrobkov, dostatok tekutín a diétne mäso," vysvetľuje Bc. Gabriela Steinerová, z odboru podpory zdravia Úradu verejného zdravotníctva. Jedálniček by sa mal skladať z troch hlavných jedál - raňajok, obeda, večere a s 1 až 2 menšími porciami (desiata, olovrant). Energetický príjem sa rovnomerne rozdelí napr. raňajky 25%, olovrant 10%, obed 40%, večera 25%.

Podľa G. Steinerovej energetický príjem (100 energetických percent) treba rozložiť počas celého dňa v zastúpení: bielkoviny 10 - 15%, tuky 25 - 30% a sacharidy 55 až 60%. Konzumácia hlavných jedál má byť v priebehu dňa v pravidelných intervaloch. Zelenina a zemiaky patria k potravinám, ktoré prirodzene očisťujú organizmus. Vláknina sa v nich nestrávi a vezme so sebou pri vyprázdňovaní aj škodliviny.

Ideálny jarný jedálniček

ŠalátG. Steinerová odporúča na raňajky konzumovať ľahšie jedlá, napríklad čerstvé ovocie, mliečne výrobky najlepšie s probiotickou kultúrou, cereálie alebo tmavé pekárenské výrobky, aby sa organizmus zbytočne nezaťažoval, a aby sme mali dostatočný príjem vlákniny, ktorá pomáha pri pohybe čriev.

Obed má byť kaloricky výdatnejší, preto sú vhodné predovšetkým hydinové mäso a ryby zbavené kože, doplnené čerstvou zeleninou, prípadne chudé bravčové a teľacie mäso v obmedzenom množstve.

Večera má byť opäť z ľahších jedál, aby sa organizmus na noc nezaťažoval a oddýchol si. Vhodné sú rôzne cestoviny a šaláty z čerstvej zeleniny.

Veľmi vhodné je doplniť do jedálnička strukoviny, uprednostniť spotrebu rastlinných olejov a znížiť spotrebu živočíšnych tukov, konzumáciu údenín a tučných mäsových výrobkov, soli a konzumáciu sladkostí a sladených nápojov. Teda všetko zásady, ktoré teoreticky každý ovláda ...

Veľmi dôležité je dodržiavať pitný režim. Každý by mal vypiť aspoň 2,5 litra a viac tekutín denne. Najvhodnejšie sú čisté vody, mlieko, nesladené čaje, ovocné a zeleninové šťavy, bez cukru. Úplne nevhodné sú sladené a kofeínové nápoje. 

Užitočné bylinky pre jarnú očistu tela

Pestrec mariánskyAk ste sa rozhodli pomôcť si aj bylinkami - trojmesačné užívanie prípravkov s pestrecom mariánskym zlepšuje pečeňové testy, klesá hladina cholesterolu, stúpa výkonnosť organizmu a zlepšujú sa, resp. miznú zažívacie ťažkosti.

Pri celkovej očiste tela pomáha aj zelený čaj, vhodné sú aj iné bylinky. Pozor - tie by sme mali striedať, aby nemohli vyvolať alergické reakcie. Ak si ich kupujete v drogériách či špeciálnych obchodoch, odborníci odporúčajú vyberať si tie, u ktorých je známe presné zloženie, vrátane prídavných látok.

Len tak - k "telke"...

Rozhodne si nedávajte slané čipsy. Vhodnejšie sú akékoľvek orechy, ale nesolené, prípadne sušené ovocie, ktorým môžete nahradiť sladkosti. Ak by ste predsa nemohli odolať čokoláde, vyberte si radšej horkú čokoládu, kde je minimálne 40% kakaovej hmoty.

Pohyb je nevyhnutný pre jarnú očistu tela

K optimálnej hmotnosti pomáha pohyb. Žiadna diéta nebude účinná, keď nebudete mať dostatok pohybu. Aktívnemu pohybu by ste sa mali venovať minimálne trikrát do týždňa v dĺžke najmenej 30 minút. Vhodné cvičenia sú: aerobik, cyklistika alebo kolieskové korčule, plávanie, turistika, beh a rôzne rekreačné športy. Ak sa naozaj nemôžete športu venovať, skúste napríklad chôdzu. Napríklad vystúpte z autobusu na ceste do práce o dve zastávky skôr a zvyšnú cestu choďte pešo.