Ako účinne schudnúť

Túžite po príťažlivom tele bez zbytočných tukových vankúšikov? Čudovali by ste sa, ako, relatívne ľahko, ho môžete mať. Už z predchádzajúcich článkov ste sa dozvedeli, že bez vôle, odhodlania a námahy to nepôjde. Existuje však čosi, vďaka čomu bude konečne Vaše chudnutie nie len jednoduchšie, ale aj účinné. Základom je poznať svoje telo, čo sa v ňom deje a prečo sa to deje.

Ako schudnúť:

  1. Zobuďte enzýmy spaľujúce tuky a zrýchlite metabolizmus.
  2. Zvýšte hodnotu svojho bazálneho metabolizmu.
  3. Spáľte tuky aerobným tréningom.
  4. Silovým tréningom a bielkovinami si vybudujte dokonalé pevné telo.

Ako to dokážete? Čítajte ďalej tento článok alebo si stiahnite náš e-book, v ktorom sa dozviete viac o premene tela zo sacharidového spaľovača na efektívneho spaľovača tukov.

Ako schudnúť

Najlepšia diéta alebo čo je skutočne dôležité

Každým jedlom by ste mali prijať dostatok sacharidov, tukov a bielkovín. Ak si dáte napríklad na raňajky chlebík s maslom a šunkou, dodáte telu veľa sacharidov, menej zdravých tukov a málo bielkovín. Zamyslite sa nad tým, čo je pre telo dôležitejšie. Veľké množstvo sacharidov? Tukov? Alebo bielkovín?

Bielkoviny sú na prvom mieste, prečo je to tak ste sa už dočítali v článku: Potrebujete bielkoviny počas chudnutia?. Za nimi nasledujú zdravé tuky a nakoniec sacharidy. Samozrejmosťou sú vitamíny a minerálne látky.

Ako spáliť tuk

Pokiaľ telu pravidelne vo väčších množstvách dodávate sacharidy, teda rýchly zdroj energie, nemá dôvod siahnuť po tukoch. Sacharidy zablokujú spaľovanie tukov.

Určite vás napadla myšlienka: „Ak zastavím príjem sacharidov, začnem chudnúť.“ Presne tak. Telo nebude mať k dispozícií rýchly zdroj energie a bude musieť siahnuť po tuku. Postupne sa tuk na bruchu, nohách, zadku či rukách začne strácať. Len čo opäť doplníte sacharidy, zabrzdíte spaľovanie tukov. Preto ak chcete účinne schudnúť, musíte sa, na začiatok, úplne vzdať sacharidov.

1. krok k vysnívanej postave

Prvým krokom na ceste k vysnívanej postave je vylúčenie sacharidov. Tí, čo čítali náš článok o sacharidoch si určite spomenuli, že 150g sacharidov potrebuje mozog pre správne fungovanie. Ide o minimálne množstvo a sacharidy sa nachádzajú takmer v každej potravine.

Žiadne sladké cukríky, koláčiky, ale ani pečivo, zemiaky a ryžu, cereálie či sladené vody. Dokonca ani žiadne ovocie. Jednoducho žiadne sacharidy! Bez kompromisu.

Na Vašom tanieri sa objaví zelenina a bielkoviny. A samozrejme, nemôžeme zabúdať ani na pitný režim. Denne by ste mali vypiť 3 litre čistej neperlivej vody.

Nebojte sa, po siedmich dňoch môžete sacharidy postupne pridávať do jedálnička. Samozrejme s mierou. Ak chcete zhodiť väčšie množstvo kilogramov, odporúčame ostať v tejto fáze dlhšie, maximálne 4 týždne.

Chudnutie v praxiPrvých pár dní môže byť pre vás ťažkých. Budete mať zlú náladu alebo môžete byť podráždení. V takom prípade si dajte lyžičku medu, kocku horkej čokolády, hrsť orieškov. Minimálne množstvo sacharidov chudnutie neohrozí.

Počas tohto týždňa sa úplne vyhnite konzumácií alkoholu. Alkohol nie len že spomaľuje metabolizmus, ale ohrozuje Vašu vôľu vydržať. Cvičiť v posilňovni, či behať zatiaľ nemusíte. Avšak, malá prechádzka vám zdvihne náladu a spálite pár kalórií.

Čo sa deje v tele?

Vaše telo si doteraz mohlo vybrať či bude čerpať energiu zo sacharidov, alebo tukov. Keďže sacharidy sú ľahšie spáliteľné a telo, rovnako ako vy, si vždy volí ľahšiu alternatívu.

Ak určitý čas, minimálne 7 dní, nebudete jesť sacharidy, telo nebude mať na výber a naučí sa spaľovať tuky. Naštartujú sa enzýmy riadiace spaľovanie tukov a tie, čo sa podieľajú na spaľovaní sacharidov, vyhladnú. Vy začnete účinne chudnúť a konečne sa zbavíte všetkých tukových vankúšikov.

2. krokom je zdravá výživa

Vďaka tomu, že ste boli v prvom kroku radikálni, zmenil sa váš metabolizmus. Prebudili sa enzýmy spaľujúce tuky, zrýchlil sa metabolizmus a čo je pre vás dôležité, schudli ste niekoľko kilogramov. Koľko kilogramov schudnete, závisí od začiatočnej váhy, od vášho metabolizmu a v neposlednom od množstva enzýmov spaľujúcich tuky, ktoré ste doteraz mali v tele. Niekto môže mať 50% enzýmov spaľujúcich tuky a iný len 10%. Čím viac týchto enzýmov si vybudujete, tým rýchlejšie a účinnejšie bude Vaše chudnutie.

Zloženie jedál, sa počas tohto kroku, bude veľmi podobať jedlám našich predkov. Tí si bielkoviny chytili v rieke alebo ulovili v lese, semienka, zeleninu a ovocie nazbierali. Namiesto lovenia a zbierania začnete športovať. Ako už určite viete, účinné chudnutie vyžaduje cvičenie.

Snažte sa jesť len zdravé tuky, ale ani s nimi to nepreháňajte. Znížený príjem sacharidov nemôžete nahradiť tukmi, ale bielkovinami.

Nezabúdajte ani na pitný režim. Nielenže sa zbavíte toxínov, ale pomôže vám schudnúť. Voda nemá žiadne kalórie a telo musí na jej spracovanie vynaložiť vlastnú energiu. O tom, ako vám voda pomôže spáliť kalórie a ďalšie typy, rady a triky nájdete v našom videočlánku Ako denne ušetriť 400 kalórií.

zdravá strava

Ako rýchlejšie schudnúť

Chudnutie a premenu tela na spaľovača tukov urýchlite jednoducho. Pohybom. Kombinujte vytrvalostný tréning so silovým. Ale vždy v tomto poradí. Počas silového tréningu sa vyplavuje kyselina mliečna, ktorá sa spáli namiesto tukov, čím by ste opäť zabránili spaľovaniu tukov.

Vytrvalostný tréning stimuluje činnosť enzýmov požierajúcich tuk, zväčšuje mitochondrie aj ich počet v svaloch. Silovým tréningom zasa zväčšujete objem svalov a s každým ďalším gramom svalov sa zvyšuje množstvo spálených tukov počas cvičenia a stúpa aj bazálny metabolizmus.

3. krokom je prepychový život

Prvým a druhým krokom ste zvýšili svoj bazálny metabolizmus, vytvorili ste si enzýmy spaľujúce tuky a zväčšili ste počet mitochondrií. A už môžete postupne začať jesť sacharidy. Ak sa vrátite k predchádzajúcemu spôsobu života, vrátia sa späť aj tukové zásoby.

Jedzte sacharidy striedmo. Doprajte si na nedeľný obed mäso a hranolky alebo svoj obľúbený dezert. No, nepreháňajte to. Berte sacharidy ako niečo prepychové. Niečo, čo si môžete dovoliť len raz za čas.

Samozrejme, nezabúdajte na pitný režim a pravidelný pohyb. Vytrvalostným tréningom spálite sacharidy a tuky, ktoré ste prijali a udržíte metabolizmus v svalových bunkách stále aktívny.

Jedzte pravidelne 3-krát denne a medzi jedlami si stále nechajte 4 hodinovú prestávku. Sacharidy si vyberajte podľa glykemického indexu a ich konzumácií sa vyhýbajte najmä poobede a večer. Ak priberiete, vráťte sa späť na prvý a druhý krok, až kým potrebné kilogramy opäť nezhodíte.

Chcete ešte rýchlejšie chudnúť?

Ako rýchlejšie schudnúť Správne fungovanie organizmus si vyžaduje dostatok vitamínov, minerálov a výživných látok. Ak telu ktorákoľvek dôležitá látka chýba, nedokáže správne pracovať. Rovnako je to aj pri chudnutí. Ak telu chýbajú látky, ktoré sú dôležité na spaľovanie tukov, chudnutie sa spomalí alebo úplne zastaví.

Pre vás je určite zaujímavá skutočnosť, že cieleným dopĺňaním látok potrebných na spaľovanie tukov, urýchľujete a zefektívňujete chudnutie.

Správny výber výživových doplnkov dokáže priam zázraky. Rozprúdi váš metabolizmus, zvýši počet mitochondrií v svaloch a vy budete spaľovať väčšie množstvo tukov a rýchlejšie. O aké výživové doplnky a prípravky na chudnutie ide sa dočítate v pripravovanom článku.

Prečo by ste nám mali veriť?

Už roky sa vedú odborné diskusie o obezite a zdravotných problémoch, ktoré so sebou prináša. Niektorí vedci a lekári tvrdia, že za všetkým je zvýšená spotreba tukov a preferujú nízkotučné diéty. Iní odporúčajú obmedziť príjem sacharidov, zvýšiť príjem zdravých tukov a bielkovín. V našom e-booku nájdete niekoľko štúdií lekárov, diétológov a odborníkov na zdravú výživu z celého sveta.

Pozrite sa spätne, kam, nie len vás, ale aj takmer všetkých okolo, doviedlo doterajšie stavovanie. Stúpa počet obéznych a pomaly každý druhý človek má nadváhu. Nehovoriac o tom, že čoraz viac detí trpí obezitou. A tento trend pokračuje.

Účinné chudnutie podporené vedeckou štúdiou

Doktor F. J. McClernon s kolektívom porovnávali vplyv nízkotučnej diétydiéty so zníženým obsahom sacharidov na náladu a hlad. 119 osôb s nadváhou rozdelili do dvoch skupín. Skupina s nízkotučnou diétou zhodila v priemere 6,7 kg a počas chudnutia pociťovali nervozitu, hlad, podráždenosť. Druhá skupina stratila takmer dvojnásobok, 12,9 kg a nepociťovala žiadne negatívne psychické zmeny ani hlad. Štúdia doktora McClenona trvala 6 mesiacov.

Máte 3 možnosti: zabudnúť na to, čo ste čítali a žiť si ďalej po svojom. Stále dodržiavať nezmyselné diéty, ktoré vám neuberú kilá, ale dobrú náladu a šťastný život. Druhá možnosť je držať sa vyššie uvedených rád a vyskúšať to. Tretia možnosť je stiahnuť si náš e-book, ktorý je zadarmo, a začať účinne chudnúť spolu s nami, odborníkmi a ďalšími, ktorí vám budú oporou.