Pitný režim v horúčavách

Pitný režim ovplyvňuje život a zdravie v každom ročnom období. Je dôležité prijímať tekutiny v priebehu celého dňa, nielen keď pocítite smäd. Viete, aké nápoje sú vhodné a ktorým sa radšej vyvarujte?

Voda v rukách

5 pozitív správneho pitného režimu

  1. Ľudské telo zadrží a spracuje len malé percento vody, zvyšok sa vyplavuje hlavne močom a potením. Výhodou je, že pri vyplavovaní sa zbavujeme toxických látok.
  2. Správny pitný režim napomáha chudnutiu.
  3. Túžite po mladšej pleti? Dodržiavanie pitného režimu prispieva k prirodzenej farbe pleti a omladeniu. V kombinácií s hydratačným krémom tvoria prevenciu proti starnutiu.
  4. Dodržiavanie pitného režimu vplýva aj na vlasy. Vlhké a suché vlasy môžu byť prejavom nedostatku tekutín, rovnako ako vypadávanie vlasov. Samozrejme, nepostačí len samotná voda. V kombinácii s  prípravkami na vlasy želaný efekt nenechá na seba dlho čakať.
  5. Najradšej by ste horúci deň prespali? Aj to môže spôsobiť nedostatočný pitný režim. Deficit tekutín vplýva na únavu i podráždenosť.

Voda je základ

Najlepšía je čistá voda. Je jedným z najdôležitejších faktorov existencie človeka. Nechutí vám voda z vodovodu? Urobte si limonádu z čerstvého ovocia. Ovocie dodá vode chuť a aj vitamíny. Ak preferujete balené vody, tak stavte na neochutené, nesýtené alebo jemne sýtené, ale nie príliš chladené.

Voda z kanvice

Ne - osvieženie ľadovými nápojmi s bublinkami

Popíjaním ľadových nápojov sa telo ochladí, ale tento efekt je len dočasný. Telo musí studenú vodu zohriať a vám v konečnom dôsledku bude ešte teplejšie.

Bublinky v sýtených nápojoch obsahujú oxid uhličitý – CO2, ktorý je pre organizmus kyslejší ako obyčajná voda. Zvýšenie CO2 v tele môže mať za následok napríklad kaziace sa zuby, poškodzovanie hlasiviek dokonca môže viesť k dehydratácii, pretože prispieva k odvodňovaniu.

Čaj v lete?

Piť čaj v lete? A prečo nie. Teplý alebo vlažný čaj predstavuje vhodný druh nápoja pre ľudský organizmus. Príjemne osvieži, dokonca lepšie ako studené nápoje či zmrzlina.

Šálka čajuPre telo je prospešné pitie zeleného čaju. Upravuje hladinu cholesterolu, obsahuje antioxidanty, prispieva k detoxikácii organizmu. Ale netreba to preháňať. Zelený čaj obsahuje kofeín.

Nemáte radi chuť zeleného čaju? Vyskúšajte mätový. Dezinfikuje ústnu dutinu, zbaví vás napätia a osvieži. Možno ho kombinovať s kúskami limetky alebo citróna a chutí dobre aj za studena.

Kto by počas horúceho dňa čakal, kým čaj vychladne? Pripravte si čaj so studenou vodou. Najlepšia možnosť, ako piť studený čaj bez konzervačných látok a sladidiel. A keď sa na slnku oteplí, stále chutí lepšie ako teplá malinovka.

Čo radšej nepiť?

Pri pitnom režime existujú tzv. "tabu nápoje", nepovažujú sa za zdroj pitného režimu. Káva a alkohol organizmus dehydrujú. V prípade, že človek nevie odolať lákavej vôni a chuti kávy, odporúčame piť 1-2 šálky denne a zapíjať vodou. Mlieko sa pri trávení správa ako potravina. Sladené nápoje zasa obsahujú priveľa cukru, po ktorom si telo pýta vodu. Malinovky s kofeínom majú na organizmus rovnaký účinok ako káva.

Alkohol na dovolenke ... Pivo od smädu?

Pohár vína k večeri, pivo od smädu či večerný drink na terase je mnohokrát súčasťou dovolenkového režimu. Alkoholické drinky "zapíjajte" s čistou vodou alebo limonádami z čerstvého ovocia, nie však so sýtenými nápojmi. CO2 v nápojoch urýchľuje účinok alkoholu.

Keď vám chýbajú tekutiny

Poznáte ten pocit, keď sa celý deň cítite dobre a zrazu príde ostrá bolesť hlavy? Aj to môže zapríčiniť dehydrovaný organizmus. Bolesť hlavy, migréna, vysušovanie pier, kruhy pod očami či mierne zosivenie pleti môžu signalizovať, že ste počas dňa vypili málo vody.

Koľko tekutín vypiť počas horúceho dňa?

Najlepšou odpoveďou je ani veľa, ani málo, hlavne pravidelne. Existuje určitá hranica, ktorú by ste denne mali dosiahnuť, ale príliš neprekročiť.

Bolesť hlavyMnožstvo tekutín závisí od:

V súčasnosti koluje veľa mýtov o pitnom režime spojených s vekom. Jedným z nich je, že deti majú vypiť viac tekutín ako dospelý človek. Keďže dospelý človek má spravidla vyššiu hmotnosť, musí vypiť aj viac tekutín.

Nie je správne napiť sa len ak pociťujeme smäd. Smäd je len akýmsi posledným signálom, že telo potrebuje tekutiny, ale nie je jediným dôvodom prečo sa napiť.

Nie všetky zdravotné problémy, každú bolesť hlavy a každú chybičku krásy je možné napraviť správnym pitným režimom. Ale má priveľa výhod a vplyvov, na to aby sme ho zanedbávali.

Pitím ku kráse a zdraviu!