Nízkotučné diéty a potraviny

Chcete schudnúť a vyhnúť sa následnému jo-jo efektu? Určite ste už niekedy vyskúšali držať diétu. Možno ste potrebovali len rýchlo schudnúť 2-3 kilá do šiat alebo máte nadváhu a chceli ste sa dopracovať k vytúženej postave.

Jak zhubnoutNoviny, časopisy, internet, rádio, televízia. Zo všetkých médií sa na vás hrnie nespočetné množstvo informácií ako účinne schudnúť, ako schudnúť bez námahy, ako schudnúť za 2 týždne, ako sa vyhnúť jo-jo efektu a podobne.

Žiaľ, musíme vás hneď na úvod sklamať. Žiadna zázračná diéta neexistuje. Rovnako, ako neexistujú zázračné tablety, šejkre ani rôzne druhy oblečenia, vďaka ktorým schudnete rýchlo a bez námahy. Bez sebazaprenia, pevnej vôle a pohybu sa vám nikdy nepodarí zdravo schudnúť a postavu si udržať. Existuje však jeden spôsob, ako vám chudnutie uľahčiť.

3 všeobecné zásady ako schudnúť

Pravidelný pohyb zaisťuje štíhlosť. Čím menej tukov, tým štíhlejšia postava. Riaďte sa potravinovou pyramídou. 3 všeobecné zásady, o ktorých ste už určite počuli alebo ste ich možno vyskúšali sami na sebe. Pozrime sa na ne bližšie.

Pravidelný pohyb = štíhla postava.

Pravidelným pohybom zaručene schudnete. Cvičte minimálne 3-krát a maximálne 5-krát týždenne. Skúste si predstaviť situáciu. Najprv 2 hodiny cvičíte vo fitku a cestou domov sa zastavíte vo fastfoode na večeru a zákusok. Má cvičenie pre telo nejaký význam? Áno má. Ale redukcia hmotnosti a spaľovanie kalórií to skutočne nie je.

Čím menej tukov budete jesť, tým štíhlejší budete.

Namiesto tukov jedzte nízkotučné potraviny. Čo sa stane? Jediné čo urobíte je že vymeníte zvýšený príjem tukov za zvýšený príjem sacharidov a tie vám určite nepomôžu schudnúť. Ako ste sa mohli dočítať v článku: Tuk – tukové vankúšiky, cukor – cukrovka? poznáme zdravé a škodlivé tuky. Ak vynechávate zdravé tuky sami si spomaľujete a komplikujete chudnutie. Navyše, nízkotučné potraviny obsahujú niekoľkonásobne viac toxických látok, umelých dochucovadiel a farbív.

Stravujte sa podľa potravinovej pyramídy.

Potravinovú pyramídu zostavili odborníci a učia sa o nej aj deti v školách, tak prečo by nebolo stravovanie podľa nej zdravé? Pretože už má pár desaťročí za sebou. A tak ako napreduje ľudstvo, napríklad v oblasti medicíny alebo techniky, napredujú aj výskumy v oblasti zdravej výživy.

Potravinová pyramída

Ak sa pozriete na rozdelenie potravinovej pyramídy nájdete 4 poschodia. Najnižšie a najväčšie poschodie tvoria potraviny, ktoré by ste mali jesť pravidelne a najvyššie sa dostali tie, ktorých výskyt na tanieri by ste mali výrazne obmedziť.

Váš jedálniček by sa mal skladať najmä z pečiva, cestovín, ryže, takže z poriadnych porcií sacharidov. Nikdy nezabúdajte na ovocie a zeleninu, tá je na druhom mieste. Ako potraviny, ktoré by ste nemali tak často jesť sú uvedené mliečne výrobky a mlieko, vajíčka, ryby, mäso a mäsové výrobky, orechy. A posledné poschodie tvoria cukrovinky, koreniny, oleje a tuky.

Ak si to zhrnieme, tak najdôležitejšie je mať dostatok sacharidov, potom vitamínov a minerálnych látok, ktoré sú v ovocí a zelenine. Bielkoviny a zdravé tuky nepotrebujete. Kto čítal náš predchádzajúci článok, Potrebujete bielkoviny počas chudnutia?, vie, že bielkoviny sú životne dôležité, a preto by mali byť na prvom mieste.

Nízkotučné diéty

V predchádzajúcom článku ste sa dočítali o sacharidoch, ktoré si telo odkladá. Počas dňa dýchaním, prácou, myslením sa postupne spotrebúvajú. V priebehu jedného dňa sa niekoľkokrát spália a po jedle opäť doplnia. Kým má telo k dispozícií sacharidy, nemá dôvod siahnuť po tukových zásobách. Prečo organizmus preferuje práve energiu zo sacharidov sa môžete dočítať v e-booku.

Tento mechanizmus funguje rovnako aj počas cvičenia. Pokiaľ telo pred cvičením zásobíte sacharidmi, najprv sa spália tie a až potom uložený tuk na brušku, zadku, stehnách atď. To je aj jeden z dôvodov, prečo aj keď trávite veľa času v posilňovni, nedokážete natrvalo a účinne schudnúť.

Predtým, sme si povedali, že v tele máte stále uložených približne 600g sacharidov. 1g sacharidov má 4kcal. Takže 600g sacharidov má 2 400kcal. Aby ste toto množstvo sacharidov spálili, museli by ste aspoň 3 hodiny behať. Ak však máte v tele uskladnených len 100g, za polhodinku ich spálite a konečne začnete spaľovať uložený tuk. Tento príklad je, samorejme, trošku prikrášlený. V tele to funguje podstatne zložitejšie. Nato, aby sme vám presne popísali, ako sa v svaloch spaľujú sacharidy a tuky, čo sú mitochondrie, a prečo sa spaľujú vždy najprv sacharidy, by tento článok nemal konca. Ale pre tých, ktorých to skutočne zaujíma je tu náš e-book.

Nízkotučné potraviny

Marketing je silná vec a slovo „light“ vždy pritiahne pozornosť. Pred 30 rokmi sa začala objavovať filozofia nízkotučných potravín a odvtedy sa z toho stalo pravidlo. Pritom za obezitu a mnoho ďalších chorôb môžu práve sacharidy a nie tuky. Hoci sú nízkotučné potraviny stále veľmi obľúbené po celom svete, odborníci na výživu a stravovanie dvíhajú varovný prst.

Nízkotučné potraviny

Pri nízkotučných diétach nahrádzate tuky sacharidmi, čím pravidelne a extrémne zvyšujete hladinu cukru v krvi. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo ste počas diéty unavení, nervózni a stále hladní? Práve nízkotučné potraviny vyvolávajú pocit, že by ste najradšej zjedli aj písací stôl. Chuť na „niečo“ budete pociťovať až dovtedy, kým chýbajúcu látku opäť nedoplníte. Napríklad nízkotučné mliečne produkty sú zbavené nie len tuku, ale aj jednej z najdôležitejších mastných kyselín CLA, ktorá pomáha spaľovaniu tukov práve z tukových zásob.

Nízkotučné potraviny majú aj ďalšie negatíva. Aby výrobok dostal svoju typickú chuť a farbu je obohacovaný umelými škrobmi, želatínou, farbivami a ďalšími umelými prísadami. Sami sa zamyslíte nad tým, či je zdravší tuk alebo umelé dochucovadla.

Toxíny v našom tele

S toxickými látkami prichádzame pravidelne do kontaktu. Voda, pôda, vzduch, jedlo, kozmetika, čistiace a pracie prostriedky. Sú všade okolo nás a síce sa im úplne nevyhneme, môžeme znížiť ich príjem aspoň zmenou jedálnička.

Čo sa týka jedla, najviac toxínov sa skrýva v cukre, alkohole, spracovaných potravinách, polotovaroch a nízkotučných potravinách. Toxíny negatívne ovplyvňujú celý organizmus.Proti celulitíde

Prijaté toxické látky sa ukladajú v tukových bunkách. Ak spálite tukové bunky, toxíny sa nemajú kam uložiť a vrátia sa späť do systému, kde sa voľne pohybujú. Navonok sa tento stav prejavuje únavou, nepohodou, podráždením alebo bolesťami hlavy.

Toxíny sa nemôžu len-tak voľne pohybovať a telo sa začne brániť. Zastaví spaľovanie tukových tkanív a aj minimálne množstvo tuku, ktoré prijímate sa okamžite uloží a doň sa odpracú voľne plávajúce toxíny.

Pokiaľ je telo zaplavené toxínmi nedokáže správne fungovať. Snaží sa uchovávať tukové tkanivo, aby mal kde odložiť ďalšie toxíny. A preto vám odporúčame predtým, ako začnete chudnúť, detoxikovať organizmus. Vy sa budete cítiť lepšie a kilá budú klesať rýchlejšie a ľahšie.

Nízkotučné potraviny zapríčiňujú celulitídu

Jednoducho povedané, celulitída je nahromadení tuk, voda a odpadové látky. Pokiaľ Vaša strava obsahuje vysoké množstvo toxínov, nikdy sa úplne nezbavíte celulitídy. Ak chcete účinne predchádzať vzniku celulitídy, musíte vylúčiť všetky faktory, ktoré podporujú vznik.

Základom prevencie vzniku celulitídy je správny pitný režim, zdravá a vyvážená strava, pohyb a masáž. Pitný režim zaistí odplavovanie škodlivých látok a nadbytočných tukových buniek z organizmu. Zdravou a vyváženou stravou doplníte všetky potrebné výživné látky, naopak, nezdravým a nepravidelným stravovaním podporíte vznik celulitídy. Pravidelný pohybmasáž rozprúdi lymfatický systém, zlepší prekrvovanie a spevní svalstvo.

Liečba celulitídy je komplikovaný proces, ktorý musí byť komplexný. Ak sa chcete zbaviť celulitídy musíte pozitívne vplývať aj na vnútorné, aj na vonkajšie faktory jej vzniku.

Bez bielkovín diéty nefungujú

Obezita a prejedanie saLen správne vyživené telo nemá dôvod pociťovať hlad. Ak jedlo neobsahuje všetky potrebné látky, aj po zjedení obrovskej porcie, budete mať stále na niečo chuť. Majte na pamäti, že kalorické jedlo nemusí byť nutne výživné. To je aj jeden z dôvodov, prečo obézni ľudia pociťujú častejšie hlad a majú stále na niečo chuť.

V porovnaní s tukmi a sacharidmi, vás najrýchlejšie a a na najdlhšiu dobu zasýtia bielkoviny. Ak budete pravidelne jesť jedlá bohaté na bielkoviny, Vaše porcie sa budú postupne zmenšovať a budete sýty dlhší čas. Ak k tomu ešte pridáte zdravé tuky, ovocie a zeleninu dostanete ideálny jedálniček.

Schudnite bez jo-jo efektu

Chcete schudnúť a vyhnúť sa jo-jo efektu? Najčastejšou chybou rôznych diét je práve nedostatok bielkovín. Pričom bielkoviny, ako jediné, sa v tele neukladajú. Navyše, ak ich prijímate v malom množstve a pravidelne cvičíte, je veľmi pravdepodobné, že nespaľujete tuk, ale svalovú hmotu.

Raňajkujete cereálie?

Cereálie patria medzi najviac priemyselne spracované potraviny. Obsahujú nie len vysoké množstvo pšenice, ale aj cukru. Skontrolujte si etiketu na svojich obľúbených cereáliách. Koľko obsahujú cukru? Nie všetky reklamy sú pravdivé. Neverte herečke alebo modelke, ktorá tvrdí, že si bez cereálií nevie predstaviť svoje ráno.

Raňajky musia byť výživné a zdravé, takže cukor v nich nemá miesto.

Ak chcete skutočne zdravo a pritom účinne schudnúť, musíte poznať svoje telo a potom si môžete zostaviť vlastný jedálniček podľa toho, čo vám chutí. Len tak vás nezaskočí žiadne predpísané jedlo, ktoré vám nechutí. A ak budete jesť dostatok bielkovín a zdravých tukov, neprekvapí vás ani rýchly hlad.