Pleť bez vrások

Proti vráskamPlynutie času patrí neodmysliteľne k životu. Starnutie pokožky sa nedá úplne zastaviť, ale môžete proti nemu účinne bojovať. S pribúdajúcim vekom sa pokožka stenčuje, bunky sú lenivejšie. Spomalí sa ich rozmnožovanie a aj regenerácia. Z pokožky sa postupne vytráca kolagén, elastín aj kyselina hyalurónova a znižuje sa aj prísun výživných látok. Výsledkom sú hlboké vrásky, ovisnutá pokožky bez života.

Genetika, životný štýl a slnko

Aj napriek prirodzenému starnutiu, ktoré nám spôsobuje vrásky, si za väčšinu z nich môžeme sami. Zvaľovať predčasné vrásky na genetiku je, v tomto prípade, len výhovorka. Za stav svojej pleti si zo 75% zodpovedáme sami, svojim životným štýlom a starostlivosťou a zvyšok je ovplyvnení genetikou.

Až 90% prejavov starnutia je spôsobených slnečným žiarením. Slnko dokáže rozložiť kolagén niekoľkonásobne rýchlejšie v porovnaní s prirodzením starnutím. Málokto dôkladne chráni svoju pokožku pred slnečným žiarením. Pri prvých teplých slnečných lúčoch sa snažíme o presný opak. Opáliť ju do bronzova, pričom podceňujeme jej ochranu.

Vznik vrások a odstránenie vrásokNa vznik vrások je náchylnejšia suchá pleť spôsobená dehydratáciou. Dehydrovaná pleť obsahuje málo vody, je drsná a môžu sa na nej vytvárať šupinky. Aby sme zabránili vzniku predčasných vrások je potrebné pleť pravidelne hydratovať. Ideálne sú krémy a gély s vyšším obsahom vody a aktívnych látok.

Nezdravé stravovanie, nedostatočný pitný režim, fajčenie, alkohol a málo pohybu sú príčinou nie len imaginárnych vrások zo zlého zdravotného stavupriberania, ale spôsobujú aj skutočné vrásky či akné. Strava bohatá na sacharidy, najmä na potraviny s vysokým glykemickým indexom, ovplyvňuje nie len spaľovanie tukov, ale znižuje elasticitu pokožky čím mení kontúry tváre a prehlbuje vrásky.

Keep Brain Fit

Obľúbená hra na tréning mozgu, aby nie len Vaša pleť bola perfektná vo vyššom veku.

Ako ostať mladou

Chcete ostať mladá alebo sa zbaviť drobných vrások bez injekcií či skalpela? Nie je nič jednoduchšie. Stačí zmeniť niektoré návyky, pridať niektoré potraviny a iných sa zriecť.

Čistenie pleti

O potrebe pravidelného čistenia pleti nikto nepochybuje. Pleť by sme si mali čistiť každé ráno aj večer. Ráno postačí tonikum alebo čistiace mliečko na odstránenie prachu a potu, večer musíte odstrániť všetky nahromadené nečistoty a make-up.

Čistiaca kefy s ultrazvukom
Čistenie pleti ultrazvukovou čistiacou kefou je jednoduché a rýchle, ale efektívne. Jemné ultrazvukové štetinky vyčistia pleť do hĺbky, odstránia prebytočný maz, zbavia vás čiernych bodiek a to len vďaka 2 minútam denne.

Vyživenie pleti a ochrana pred UV žiarením

O svoju pleť sa musíte starať neustále. Okrem pravidelného čistenia pleti nezabúdajte na kvalitné krémy. Ako prevenciu voľte kozmetické prípravky obohatené o vitamíny s vyšším podielom aktívnych látok. Nezabúdajte vyberať podľa typu pleti. Krémy proti vráskam a na spevnenie pleti nepoužívajte ako prevenciu vzniku vrások.

UV žiarenie urýchľuje tvorbu vrások. Pred slnečnými lúčmi je potrebné sa chrániť nie len v lete na kúpalisku, ale aj počas bežného dňa. Ak je Vaša pokožka často vystavená slnečným lúčom odporúčame nie len nanášať krém s UV ochranou, ale aj make-up.

Spánok

Dĺžka spánku významne ovplyvňuje tvorbu vrások. Počas prvých hodín sa vyplavuje rastový hormón, ktorý má v tele niekoľko dôležitých funkcií a okrem iného zodpovedá aj za mladistvý vzhľad, regeneráciu či spaľovanie tukov. S pribúdajúcim vekom sa jeho hladina v organizme znižuje.

Spánok proti vráskam

Nedostatok spánku zasa spúšťa produkciu kortizolu, hormónu stresu, ktorý spôsobuje nie len tmavé kruhy pod očami, ale aj hlboké vrásky.

Pitný režim

Nedostatok vody v organizme urýchľuje tvorbu vrások a celkové ochabnutie pleti. Pitný režim dodržujte nie len počas leta, ale dávajte si pozor aj v zime. Denne by ste mali vypiť minimálne 2 litre tekutín, ale zabudnite na sladené vody či malinovky. Prevažnú časť pitného režimu má tvoriť čistá voda, prípadne minerálna. Vhodné sú aj bylinkové čaje či ovocné šťavy zriedené s vodou. Pitným režimom pomôžete nie len svojej pleti, ale aj zdraviu.

Výživné látky

  1. Omega-3 mastné kyseliny vyživujú pokožku, znižujú tvorbu vrások, zlepšujú zdravie pokožky a udržujú vlhkosť.
  2. Vitamín A, retinol, stimuluje tvorbu kolagénu, obnovuje tkanivo, spevňuje pokožku a opravuje poškodenie spôsobené slnkom.
  3. Betakarotén chráni pokožku pred voľnými radikálmi.
  4. Nedostatok vitamínu B sa prejavuje dehydratáciou pleti.
  5. Vitamín C je dôležitý pri regenerácií pokožky a ochrane pred voľnými radikálmi. Viaže kolagén, vďaka čomu pokožku ozdravuje a spevňuje.
  6. Vitamín E chráni pred voľnými radikálmi, stratou vlhkosti, spomaľuje starnutie buniek a redukuje jemné vrásky.
  7. Prírodný kolagén vyhladzuje pleť a hydratuje.
  8. Kyselina hyalurónova má silne hydratačné účinky, vypĺňa vrásky a zneškodňuje voľné radikály.
  9. AHA kyseliny odstraňujú vrchnú vrstvu odumretých buniek, odstraňujú jemné vrásky a zjemňujú hlboké. Ich vyššia koncentrácia dokonca stimuluje tvorbu kolagénu.

Diskusia


Email nebude zverejnený, len jeho prvá čásť.