Účinné chudnutie

Počas chudnutia a najmä ak držíte akúkoľvek diétu, sa vzdávate niektorých potravín, prípadne ich obmedzujete. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, či počas chudnutia prijímate dostatok výživných látok?

Vitamíny a výživné látkyVýživné látky sú nevyhnutné pre správne fungovanie organizmu. Ak dlhodobo alebo vo väčšom množstve, chýba niektorá dôležitá látka, organizmus nedokáže správne fungovať. Môže sa to okamžite prejaviť na zdravotnom stave alebo až po niekoľkých rokoch. Avšak, ak vám počas chudnutia chýba dôležitá látka chudnutie sa spomalí alebo úplne zastaví. Ale funguje to aj naopak. Ich cieleným dopĺňaním bude chudnutie rýchlejšie a účinnejšie.

Medzi výživné látky patria:

  1. živiny, ktoré poskytujú telu energiu – tuky, cukry, bielkoviny,
  2. minerálne látky,
  3. vitamíny,
  4. voda,
  5. nestráviteľné látky - vláknina.

O bielkovinách, tukoch a sacharidoch sme si už povedali v predchádzajúcich článkoch. Teraz sa pozrime bližšie na výživné látky, vďaka ktorým bude Vašed chudnutie účinnejšie a rýchlejšie.

Tuky spaľujúce hormóny

Testosterón a rastový hormón patria k najdôležitejším látkam, ktoré v organizme spaľujú tuk a podieľajú sa na tvorbe svalovej hmoty. Oba hormóny sú závisle na bielkovinách. Čím viac bielkovín máte v krvi, tým vyššia je aj hladina oboch týchto hormónov.

Rastový hormón ovplyvňuje metabolizmu cukrov, tukov a bielkovín. Podporuje vznik svalovej hmoty a spaľovanie tukov tým, že dokáže znížiť využívanie glukózy ako rýchleho zdroja energie a nahradiť ju tukmi. Určite oceníte aj jeho regeneračné až priam omladzujúce účinky. Navyše, počas dňa ovplyvňujú našu náladu, správanie a koncentráciu.

Zdravé a účinné chudnutie s horčíkom

Horčík a svalyHorčík ovplyvňuje chudnutie dvojako. Na jednej strane sa podieľa na vzniku mitochondrií a na strane druhej, znižuje napätia počas stresu. V tomto prípade platí jednoduchá rovnica. Čím vyššiu hladinu horčíku máte v tele, tým viac mitochodnií si dokážete vytvoriť. A čím viac mitochodnrií budete mať, tým viac tukov dokážete spáliť nie len počas cvičenia, ale aj v pokoji.

Horčík sa podieľa na mnohých dôležitých funkciách v našom tele, a preto patrí medzi nenahraditeľné výživné látky. Ovplyvňuje fungovanie svalov a nervov, pomáha znižovať hladinu inzulínu v krvi a podieľa sa na tvorbe energii z prijatých potravín. Nemusíte sa obávať ani predávkovania. Nevyužití horčík sa z tela vylúči.

L-karnitín – spaľovač tukov

L-karnitín je vynikajúcim pomocníkom najmä počas chudnutia, pretože dokáže mimoriadne zefektívniť spaľovanie tukov. Sprevádza mastné kyseliny do mitochodrií, kde sa spaľujú. Dokonca, zvyšuje výdrž pri športe a cvičení.

Malé množstvo L-karnitínu si dokáže vyprodukovať naše telo a nachádza sa aj v mnohých potravinách, ako je napríklad tmavé mäso, hydina, ryby a niektoré mliečne produkty. Minimálne množstvo obsahujú aj rastlinné produkty. Avšak, cieleným dopĺňaním v kombinácií s pravidelným cvičením dokáže priam zázraky.

2 dôležité účinky počas chudnutia

  1. L-karnitín zaisťuje lepšie a rýchlejšie chudnutie, tlmí pocity hladu.
  2. Zabraňuje jo-jo efektu. Chudnutie a priberanie

Nedostatok L-karnitínu spôsobuje:

Hormón štítnej žľazy

Ak máte málo tyroxínu, mitochondrie nedokážu spaľovať dostatočné množstvo energie a Vašu chudnutie nie len že bude pomalé a neefektívne, ale môže dôjsť k opačnému efektu. Začnete priberať. Ak máte pocit, že priberáte aj z vody, vo väčšine prípadov môže za to nedostatočná činnosť štítnej žľazy.

Obézni ľudia majú málo vitamínu C

C-čko je dôležité nie len počas chudnutie, ale udržiava nás zdravými a mladými. Podporuje imunitný systém, oslabené steny kapilár a vstrebávanie železa. Je nevyhnutný pre tvorbu kolagénu, vďaka čomu spomaľuje proces starnutia. Pomáha produkovať hormón noradrenalín, ktorý premieňa tuk na energiu a stimuluje obehovú sústavu. Žiaľ, organizmus nedokáže vitamín C uskladňovať, a preto ho musíme pravidelne dopĺňať.

Chróm: metabolizmus cukrov, tukov a bielkovín

Chróm je stopový prvok, ktorý zohráva v organizme dôležitú úlohu. Nedostatok môže spôsobiť celkové oslabenie organizmu. Čo sa týka chudnutia, ovplyvňuje metabolizmus cukrov, tukov a bielkovín. V niektorých prípadoch je dokonca príčinou zvýšenej chuti na sladké. Dostatok chrómu v organizme vám pomôže zdravo schudnúť a vyformovať postavu.Zdravé a rýchle chudnutie

Zinok a železo

Železo sa podieľa na tvorbe energie, spolu s ďalšími dôležitými prvkami zabezpečuje správnu činnosť mnohých orgánov, najmä štítnej žľazy, svalov a mozgu. Taktiež je dôležité pre fungovanie imunitného systému.

Najväčšiu koncentráciu zinku nájdeme v inzulíne. Tvorí jadro inzulínovej molekuly. Je mimoriadne dôležitý nie len pri metabolizme cukrov, ale aj tukov a bielkovín. Zinok je nie len vhodným pomocníkom počas chudnutia, ale postará sa aj o krásu Vašich vlasov, nechtov a pleti.

Ako vybrať výživový doplnok

Správny výber výživových doplnkov dokáže priam zázraky. Rozprúdi váš metabolizmus, zvýši počet mitochondrií v svaloch. Budete spaľovať väčšie množstvo tukov a rýchlejšie.

Tak, ako všetky funkcie v organizme, aj spaľovanie tukov je závislé na zložkách nachádzajúcich sa v strave. Hodnoty jednotlivých zložiek si môžete dať zmerať u svojho lekára a na základe výsledkov ich začať cielene dopĺňať.